Wednesday, May 28, 2008

Final Destination 3

Aar nak sambung kejap la pasal berenang tuh. Sesedarnye aku di pagi hari, jam dah pon menunjukkan angka 6.30 pagi. Bertemankan lagu-lagu dari laptop yang sememangnya tak bertutup dari malam semalam. Bajet nak siapkan kerja-kerja yang terbengkalai, tp end up dgn aku pulak yang tebengkalai atas katil dengan tak tutup lampunya, tak gosok giginya sebelum tidur. Adui parah! Bersambung dari adegan aku yang baru terjaga di kala jam 6.30 pagi ni, urm tenangkan dulu otak anda, jangan la bersangka baik sgt dgn aku ni. Takde maknenye aku nak bangun pagi2 buta ni tau. Ni tak lain tak bukan pasal henfon berbunyik la baru ku bangun tido. Oh ayah call rupenye. Saje je call tnye khabar. And x semena-mena aku pon buka mulut cerita how excited I am dpt berenang kat pool UKM smlm nya. Mak siap kate:

”Ha elok la tu, amalkan selalu pegi tiap2 ari”

Well, that’s my mum. Always remind me to work out even just playing badminton or doing anything that can make me sweat. Ok mak, Along akan go to swim if I’m free on the evening.

Ok mari la meneruskan penceritaan daku tentang menonton wayang di bilik Dila. Aku, Dila and Ain nekad nak tgk cerita Final Destination 3 malam ni- tu pon lps siapkan kerja Rfp(request for proposal) untuk subjek Pemprosesan Maklumat yang dikendalikan Puan Afzan. Baik, sesudah tamat menyiapkan amanah tersebut, kitorg pon siapkan la setting baik punye kat katil si Umi. Aku pon tak tau nape nak dok kat katil Umi, yang aku tau sebagai tetamu VIP (title ni aku tmbh sendiri) aku hanye menurut perintah tuan tanah la kan. CD pon Nad yang provide. Maka aku mmg xde kuasa veto malam itu. (kejadah pon? Adeh lah). Berbalik kepada menonton Final Destination, satu bende je aku x puas ati, de mulut sorg minah yang terpaksa dirahsiakan (kalo kat akhir cerita, mmg aku pelik kalo korg stil xleh tangkap sape org yang aku rahsiakan name ni) membebel x abes2 psl ape yang berlaku lepas ni lepas tuh. Dok sebok le kate cerita ni ngeri la seram la itu la ini la. Aku, Ain ngn Dila panas je tgk cite tu. Aku wat gak minah ni cam dlm cite FD3 ni baru tau. Huhu.

Among 3 of us, mmg si Ain la mulut paling aku tabik skali !- mmg sedap mendgrnye. Ape dia kate ye ? ini die :

“ Ah memekak je lebih, spoil gile mood aku nak tgk cerita ni!”

Elok-elok je si …. ade kat situ, terus die blah pulang ke biliknye. Aku macam nak tersembur menahan gelak tp puas hati tak terkira, at least da kurang sekor nyamuk dlm panggung terhormat ni( sebot psl panggung, aku nye punggung sgt lah lenguh duduk kat tilam ‘empuk’ blok F tuh. Adoila Zaba, copeklah tukar tilam ni, lenguh kematu bontot dok lelame weyh~)

Last2 kitorg warning minah ni,

“ko agak-agak nak memekak siap la, aku stapler or selotep mulut ko nak??”

Haha syok giler! Sape x geram weyh, spoil gile mood nak lyn cite tu. Buang mase aku je tutup-tutup mata pakai bantal sume. Cite Sweeney Todd jauh lg thrill ar nak compare ngn cite ni.

Hurm mcm biaselah, semua filem mestilah dibekalkan dengan ‘Qurratul Ain’ aka penyejuk mata rite. Hehe. Aku aim de sorg mamat tu, yang mati pasal McKinsley (kalo x silap eja la) Siapla balik rumah aku google cukup2! Heheheh (gelak gatal)

Kesimpulan untuk bebelan pasal movie ni ialah:

‘Shut your damn mouth before others shut it by cursing you with such damn ‘nice’ words.

Sekian.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...