Monday, March 12, 2012

reality or fantasy?

Assalamualaikum semua..

ape macam arini? minggu ni? bulan ni? macam tak caye dah masok bulan 3 kan? aku ni menghitung hari gak tau...bulan 6 running kottt. da lama gile kot tak jog~ mau da lupa cara nk jog camne. hehes :p

dan sekarang ni pon kalendar fon dipenuhi undangan2 dari teman2 rakan2. byk gile kottt. so sape2 yang nak kawen, yang sudi menjemput saya, sila bagitau awal2 kay, senang take note siap2 :)

*baru taip sikit dah lenguh, akibat dah lama xmenaip.

hidup aku, macam biasa dikelilingi hal kerja, keluarga, sahabat2 dan yang tercinta..auwwww :p

dan baru2 ni, pale aku rase serabut. akan hal2 yang bergelumang, bermain2 di benak kepala. tak pepasal aku terbuat status sedih tempohari kat fb. serius aku teringat kat mak. kuat betul. sampai termimpi2, dan tersedu2 dalam mimpi tu. hasilnya, bila bangun aku terus emo. dah nak lepaskan ke orang sekeliling, kesian my adek2s. sorryyy along tak sengaja. hee..

dan bila jadi dalam situasi ni lah, baru kita kembali padaNya, barulah kita nak menghayati tiap2 bait kata2, petikan dari Al Quran yang selama ni kita pandang enteng. betullah, aku terbaca kat Artikel dalam Majalah Mingguan Wanita, katanya Allah sangat dekat dgn kita; hanya di urat leher kita je. just kita sendiri ade usaha or tak untuk dekatkan diri padaNya..

dan teringat aku ayat ni:

Selangkah kita pada Allah,
seribu langkah Allah pada kita.

just metafora melambangkan betapa Allah tu sentiasa membuka pintu untuk kita kembali padaNya kan..

kadang2 kita sentiasa mengharapkan sesuatu perkara berlaku ikut kemahuan kita, tapi Allah Maha Mengetahui. Dia lebih tahu hikmah apa yang tersembunyi. sejauh mana benci, sejauh mana kita rasa meluat, sesuatu benda kalo nak terjadi, bakal terjadi juga, dan sekarang, inilah masanya untuk aku berdoa yang terbaik. InsyaAllah ya Allah..

Aku tak mampu mengubah sesuatu takdir berlaku, tapi aku tahu segala ketentuanMu mesti ada hikmah, pengajarannya kan..

Aku hanya mengharapkan keikhlasan dari setiap hati yang cuba menyinggah, kalau tak ikhlas, tolong main jauh2, tolong jangan apa2kan insan yang saya sayangg. tolong jangan..

Ya Allah..

p/s: My status: alhamdulillah fine, doakan yg terbaik bakal berlaku, insyaAllah :)

4 comments:

diLa said...

amin amin, ape yg bakal berlaku tu?
haa jeng jeng jeng :D

Ain bintu Amir said...

teheheh :p
saje je kannnn walhal ceq da story2 sket da aritu. hihiks.

planning dulu dila..heeeeeee :p

Ndea said...

ala ain x story mory kat aku pon =p

Ain bintu Amir said...

alamak, cik Ndea da majukss :p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...