Tuesday, June 10, 2008

Bacelah paper everyday :P

Arini kne bangun awl la pulak! Sume gara-gara nak byr utang kat canselori uh. Siap ade geng ni weyh which is si Ain Kambing. Hehehe. Asal denda je ngn die, asal ngn die je kene denda. Wahaha jgn mara nnti kene jual. So dlm kol 10 kitorg pon g la Pusan. Mcm babi pon ade yer, aku leh penin jln time drive uh. Aku mmg takut la time bwk kete. Eh bukan, what I mean is, aku musti dok penin mane nak jln ngn kat mane nak parking. Kalo le boleh hilang cam magic David Copperfield or David Blaine tu ok gak pe! Takyah sosah2 nak bajet tmpt utk parking keter. Ah, pengaruh tv sudah mula menguasai diri ku.

Agak lame gak la menunggu turn mbyr tuh. Then, kitorg pon meneruskan perjalanan (ayat cam g balik Perlis walhal keluar gate UKM pon tak. Hehe) ke kolej2 UKM yg bdekatan. Tujuan? Tak lain tak bukan, nak carik kot2 ade lg tak kolej yg nk trime student masuk. Ni sume sbb LI kat Kajang tu la. Kalo dok umah sewa, bunyik mmg best tp kne totally berdikari la. Byr duit bil air, letrik sndiri. Kalo xde tilam or any kekurangan kat rmh tu takde technician cam Jabarbabababa Blacksheep yg nk tolong fixkn dll.

Aku sendiri tak sure lg nk dok mane ni. Mak dok soh aku dok umh je, siap kate nnti die yg tanggung duit minyak. Aih2 mmg memikat tol la twrn mak aku tuh. Hehe. Tp fikir2 blk, parah gak dok nk ulg alik umh-Kajang everyday even keje tu start masuk kol 9. aku ni dah la jenis penat drive. Tak kuat stamina tol! Hua3

Dah puas aku, Dila, ngan Ain dok redah kolej2 uh, sume kate dah penuh and siap ade satu tu kate nk buang student agik. Terlampau sarding eh silap, sardin la kot kolej tuh. Kalo sardin kire ok gak leh wat makan kenyang perot, tp kalo manusia di kolej yg penuh seperti sardin, mau tiap2 ari bau sardin badan. Haha ape ku mrepek.

Utk kelas etika, lecturer telah pon bganti kpd lec baru. Seems like she loves to relate the subject with the current issues and I really enjoy her lecture. Baru la terbukak minda, termasuklah minda separuh sedar kuh. Huhuk. Igtkan cam bosan lecture die, tp lame2 aku makin tertarik seems tajuk yg die ajar is pasal undang-undang. Kdg2 bende yg aku menyampuk (Dila ngn Ain je la kot leh dgr aku nyampuk time lecture die) kene ngn ape yg lecturer uh nk bgtau. Hehe best je rase. Terigt lak aku time skola rendah dulu, which is aku mmg suke sambung ape yg cikgu tak abes ckp. Tp tak sume betol la. Aku slalu terfikir, kan bagus kalo aku leh bace ape yg cegu aku nak ckp b4 die ckp tuh. Leh ar blagak ngn kwn2 sekelas bajet hebat la. Haha. Kenangan siot!

Mlm nye lak, ade discussion etika. Rabu ni which is esok nak present maa. 30% tu weyh carrymarks nyer. Aku nye part dah pon aku carigali sehingga ke lubang cacing. Kalo tak cukup gak aku pon tatau la weyh. Part aku ialah yg last skali ngn kak shida skali. Penggodaman dari perspektif Pendidikan. Siap wat 2x tu weyh rehearsal tuh. Yela kan, nk present esok dlm 1jam masa diberi. Kenela wat semantap yg boleh. Group member pon hebat2 belaka. Huhu mmg jauh mcm langit ngn bumi la pengetahuan am aku ngn diorg. Tu la pasan eh silap, padan muke aku pemalas lg nk bace paper. Aku pon tatau napela aku ni mls nk belek paper. Ayh pon selalu bebel kat aku. Pelik melihat anak daranye yg sorg ni begitu liat nk bace paper even yg bli bkn aku pon. Aku sndiri pelik ngn sikap aku ni. Pastu bile tak tau mule la sebok2 tnye mak ngn ayh which mean, bersiap sedia la utk disembur and akan tkeluarla kate2 yg gile mhina aku sbg pelajar universiti tp mende2 remeh pon tak tau (wooo pahit nk telan weyh). Lalu barula ringan tangan aku mcapai paper lalu mbace ngn teliti dari A to Z.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...