Monday, June 11, 2012

safety issues..

Assalamualaikum~

First n foremost; Congratulationss to one of my cupcakes time study kat ukm dulu: Ain Nordin yg telah menamatkan zaman bujang beliau Jumaat baru2 ni. Dengar cite sekali lafaz gitu, Alhamdulillah ;) sangat2 heppy!! wweeee~~ :)

dan jugak, skang ni aku undergo kursus Infosys bout 2 weeks kat King's Hotel Malacca. punyelah xtau katne, siap turun tanye kat Petronas, Alhamdulillah senang je, berbekalkan kak Ainie's guide gak tadi. Thanx kak :)

dan jugak, tadi aku ade baca entri blog Hanis Zalikha entitled; Why Ladies Should Be Very Afraid. Somehow, sangat beneficial and true enough ape yang die elaborate tu. and also this one article: What Rapists & Attackers Look For in Women Tapi kalo dianalisis, aku adalah seorang yang bersikap agak hati kering kalau bab2 keluar sorang ni. Aku fikir:

1. Adekah aku ni attractive sangat untuk orang dekat? haha. serius serabai. so dats a good point for me not to think too much of it. I mean my safety? hmm..

2. Kalau aku nak fikir sangat pasal keselamatan, payah gak untuk aku bergerak keluar. I mean, I used to works in KL. Ok, it's undeniable that the safety level at KL is much lower than Sabak. Tapi tetibe aku nk bercerita, boleh?

First story:
Aku dengan Dila, keluar g mane eh aku lupa, but that night she slept at my house la. Aku park kat LRT Jelatek. Then time nak g to my car, kitorang terpaksa lalu jalan yang agak gelap. Aku parking rapat seat penumpang depan dengan gate. Pastu nampak segerombolan lelaki bukan org tempatan cam jalan nak dekat ngn kitorang. Terus aku soh dila masok ikut seat belakang. Huwaaaaaaaaaaa~ sementara aku masok cambiase kat driver seat. huhu takut gile babeng ar time tu rase nak tercabut jantung. pastu group tu tros cau melencong tempat lain. oh aku rase nak menangis :(

seram tak? ok, second story ni berlaku tahun ni gak. kat Sunway Pyramid. While waiting, aku g toilet sorang2 jap. Then there's a guy from nowhere tetibe came close to me then ask for some place. aku xbape dengar actually, terus jalan menonong. Then die terus mencarut depan2 aku. huwaaaaaaaaaaaaaa rase nak larik & menangis. Jantung berdegup kencang lagi :( takot mak aih.

takot tak dengan cite aku?

Ok la, I have to admit, betul dah artikel Hanis Zalikha pasal keselamatan tu. Girl should be very very afraid actually.
Even aku selalu drive sorang,
even aku boleh stay sorang kat rumah without my housemate,
even aku boleh tido sorang kat rumah, kat ruang tamu lagi time parents g Haji dulu..
even aku bole masok hutan time gelap masa zaman sekolah dlu,
even aku bole drive dari Sepang ke Ipoh di malam hari,
dan macam2 yang lain lagi, aku still kene titik beratkan hal keselamatan ni..hmm..takkan nak terantuk baru nak terngadah kann?

p/s: It is always better to be safe than sorry (and better paranoid than dead).

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...