Wednesday, June 13, 2012

warm reminder.

Hoho~ harini aku rase sangat berhemah dalam kelas, sebab tumpuan given was 140% (truly asian)..tu pon sebab subjek today is about Operating System (OS). Tak sangka ya, mende yang aku tak usik time degree dulu, apetah lagi matriks, skangni aku kene ajar student. dan Alhamdulillah berkat tunjuk ajar akak2 & ofismet, aku berjaya faham and dapat sampaikan kat student. the feelings? of course la seronok! =)

dan malam ni, tak ke mana. dok lepak tengok tv je, cite Hindustan, ade Shah Rukh Khan berlakon siappp, cite : Rabni Bana de Jodi kot. aku tak hapal la, tapi cam sedap sebut, tu melekat dalam pale. Sume kat umah tadi pon gelak time aku bagitau tajuk cite ni. Dorang kate aku fasih. haha. sabo je la :p

dan dalam hidup ni, walaupun ade suka. walaupun kadang2 kite ade hard feeling on something. tak kesahlah something stupid ke, or something yang ape2la, but this is how life is. Entahlah, kadang2 aku pikir, dari dok pikir dalam2, baik kite buang je mana2 yang menyemakkan dalam pale. Life should be easy, shouldn't be in a complicated way. rite? :)

Aku, sejujurnya, sangat2 bersyukur sudah. Ape yang kurang; mungkin ape yang aku perlu kembalikan towards people that surrounding me. Lately, aku selalu rase sakit2 badan, dada, entahlah. Kadang2 ingatan kat mak terlampau kuat. Aku pon tak tau lah.

Dan bercakap tentang ajal maut. Aku jadi takut. I was like; this is the only thing yang mematikan aku tentang keseronokan hidup. entahlah. kadang2 aku ingat, kadang2 aku lupa. Kadang2 rasa nak marah sangat on something. Rasa macam unfair. Rase geram dan segala2nye. Tapi bile mengingatkan yang aku ni insan kerdil je. yang aku ni takde ape sumbangan sangat pon, terus hilang rase segala2nya. Rase: erm takpe, its ok, terus datang menerpa. serius. so, ape2 jadi, jadilah.. saya dah tak kesah :)

dan kadang2, walaupun there's a moment yang people surrounded us, I mean kite duduk di tengah ramai, rasa sunyi tu kadang2 datang gak. Dunno why..

dan kadang2 even duduk in the middle of something, aku boleh teringatkan mende lain. pon entahlah.

Whatever it is, mungkin ini peringatan dari Allah, yang hidup ni sekejap je. Aku pon xtau lah. Moga2 kita semua ditempatkan di kalangan hamba2Nya yang Soleh. Amin..

p/s: tengah update assignment student.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...