Tuesday, July 12, 2011

Alhamdulillah..

Assalamualaikum.

1.0 PERIHAL KERETA

So, kereta pon dah selamat repair. Alhamdulillah janji ngn pakcik uh nak jumpe kat workshop Sg. Besar and repair kereta aku. Sempat lagi pakcik tu kate aku kena gak tolong die kalo duit tak cukup. aku pon melawan la kan. hadeh. siap cakap:

"cuba kalo anak pakcik kat tempat saya, mesti pakcik nak orang yang langgar tu bayar semua kan?"

ok, afterall memang bukan salah aku pon. huhu. tapi takpelah, kire aku bersyukur gak eksiden ngan seorang yang bertanggungjawab utk jumpa and bayar ongkos nye. ok la katanya harga lampu kete aku tu sebelah yg rosak pon la, tercabut kakinya. katanya nak dekat RM300. erm leh tahan kottt. aku nye dalam bank pon tak sampai tu skang. haha :p

walaupun pacik tu bebel kate kalo aku ni orang laki mesti tak berlanggar sebab lelaki cekap katanya, mesti akan reverse kalo nampak kete depan tu undur semacam je kan. aku pon jawablah:

"pakcik, belakang saya ade lori, camne plak gaya saya nak reverse?"

hah! memang aku geram. haha. tapi wat muka toya je la pastu memikirkan kesanggupan pakcik tu nak bayar en. so finally memang timekasih gak la kat beliau. siap pesan kat aku kalo jumpe kat luar tu tegur2la. wokey pakcik! will do that!

n some more, kesan kemek kat tepi viva tu org kedai tu just elokkan balik guna tangan je. haha. katenye mcm tin milo je, tak kuat mane pon bhgn tu. huhu. tak sangka selama ni aku drive viva berlindungkan besi tahap tin milo. chaittt! :P :P

2.0 PEMBENTANGAN

dan pagi tadi ada sesi pembentangan kertas kerja. ini kira salah satu kriteria kecemerlangan untuk kenaikan pangkat gak la. even aku tak layak lagi memohon sebab lom cukup 3 tahun berkhidmat, tapi dalam tempoh pendam ni aku ingat nak join je memana group yang wat presentation. ngeh2, at least kumpul pengalaman dulu en cane orang wat research bagai.

n apparently, walaupun persediaan tu ala kadar je which is pagi tadi nak present, pagi tadi gak la aku try rehearse tgk ape yg kena bentang. Alhamdulillah syukur Ya Allah atas kelancaran yang Kau berikan sepanjang aku present part aku tadi. Siap Kak Lin puji. hehes. kembang gak la semangkuk dua. haha. ngeh2 :P

ok la, mau tidur. tata.

2 comments:

diLa said...

ahh kalo aku jadik bos, da lame aku bg ko nek pangkat. sbb aku taw ko punye effort kalau buat keje memg terbaek dr ladang! :)

Ain bintu Amir said...

heeeeeeeeeeee :P
usah la berkata begitu aku da malu2 siput ni masok shell ha. hahahaha :p

ko pon gudluck n do your very best for the next opportunity k. aummmm~ =D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...