Monday, August 8, 2011

<-- entry bajet aku sorang je banyak keje.haha


Tak siap gubal lagi sepenuhnya. baru siap 1 set. huhu..tak suke pon kene buat gak. well this is life! huhu..

tapi tadi berita baik yang dibawa kak Yana, my officemate gile memberangsangkan otak utk bekerja. tersenyum simpul aku dibuatnya, walaupon not yet sure my dad akan bagi permission or not. serious aku rindu nak panjat memanjat. Berita tadi mengatakan ade 7 nyawa terkorban kat Cameron gara2 land slide buatkan aku termenung gak. aish, dapat ke tak ni nak g. tapi lambat lagi. haha poyo gile.

dan dalam tensen2 duit aku banyak keluar ke routine service kereta, tadi keluar berita mengatakan kakitangan govt dapat half gaji as bonus dalam pertengahan bulan ni. ALHAMDULILLAH syukur ya Allah. baru la aritu aku menggerutu pasal hal kereta. i know dat my car need full attention or else possibility utk aku tersadai tepi jalan sgt tinggi kalo tak servis. huhu. tapi serentak plak everything have to change. ngeh2. tuka:

1. Brake pad
2. Minyak gear (tak penah tuka since beli.hoho)
3. Air filter (pon xnah tuka lagi)
4. Minyak itam (ok, ni memang da timing mileage nya)
5. upah labour. ok standard la ni en.

kering gak ah aku diwatnye. tapi since keluar pengumuman tu, i was like: GILE BERSYUKUR! senyum sampai telinga pastu buat2 cam sawan. haha rummet aku pon da mls nak layan kegilaan aku tadi. ngeh2. so kids, peruntukan duit raya korang insyaAllah ade. dont worry. hihiks.

dan jugak, bile kite tensen, all we need is to smile or laugh. seriously. akak sebelah meja aku: Kak Lin penah pesan ni, tapi aku time tu buat tak endah sgt sebab memang tgh tensen, nak pulak aku senyum cam kerang busuk? hoho. so, cari la the best remedy utk korang senyum. ^_^

kucing ni sumpah comellll!!!! aaaaaaaaa
*pengsan sambil mulut bbuih2.haha*

p/s: aku baru terjaga pukul 1 pagi ni. da lame2, mesej masok. dalam hati aku: ni kalo Hotlink nye mesej memang aku campak sinki je hp. haha. ok the answer is negative. ngeh2.. (snyum sampai telinga lagi.haha.gedik)

dan entry aku kali ni semacam tak matang dah. xmcm entry lepas. haha. penat la jadi matang tang..ngeh2. tp senarnye matang tu mampu mbuatkan jiwa ko kental sebenarnye! haha. ok time's up! nytes buddy!

2 comments:

Khairi Mohd said...

SERVIS KERETA PUN KENA BETUL2 CEK NNT KENA TIPU DGN TAUKE CINA :)

Ain bintu Amir said...

betul, dats why kalo pergi workshop mesti g ngan ayah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...