Tuesday, October 2, 2012

hati bagai dikocak..

I miss writing..

I mean i miss the time where i can type my thoughts here, but now banyak gile kekangan kot (otak blur teros ckap melayu. haha)

ok lah, condition, i mean hopefully urs and mine condition are in normal level. harap2nye gitulah. otak aku dah weng sket ni. keje kat opis menimbun!

skang da minggu ke-11 P&P, ade lagi 5 sem minggu until their final. aku plak cuak. apehal?

ohh and also this week ade audit dalaman. esok file under aku kene check. huhu. makmal n aset sket.

dan baru2 ni, aku cam frust sket. sket kau kate??? frust dalam2 gak la. macam susu dibalas tuba. imagine that ko dah tumpahkan seluruh ilmu, then that person cam tembak ko balik. not directly tembak sampai mati la, tapi bagi efek gak la kat aku. sumpah time aku tau tu aku sedih. gile babeng. dari ceria, terus senyap. terus membawa diri yang hiba..aku macam nak clear mind bout this little thingy yang bugging aku ..tp still ade. ahhhh

dan jugak, mcm2 la kt opis. haih. penin. aku kalut. sungguh! malas nk compare diri dgn org lain, tapi kadang2 TERcompare.

lalu...aku pon....disebabkan dah taktau nk mengadu kat sape. i mean i'd share my thoughts with some of my colleagues n my fiance, but same jugak jiwa kacau.

lalu, dengan penuh pengharapan mengharapkan ketenangan, aku capai al-Quran kat rak, then bace..n that meaning, really2 suit with my conditions now..air mata..meleleh lajuuu..not dat I'm saying Imma pious person, nope! really not (but hope so to be la)..

It's just dat all your problems are already being answered in this one mukjizat yang kekal till akhir zaman. Wanna know the ayat? Flip surah ar-Ra'd, ayat 22,24,26,28. and hayati the meaning. I paste here:

"Dan orang-orang yang sabar kerana mengharapkan keredaan Tuhan mereka semata-mata, dan mendirikan sembahyang, serta mendermakan dari apa yang Kami kurniakan kepada mereka, secara bersembunyi atau secara terbuka; dan mereka pula menolak kejahatan dengan cara yang baik; mereka itu semuanya adalah disediakan baginya balasan yang sebaik-baiknya pada hari akhirat; " [Ar-Ra'du: ayat 22]

"Allah memewahkan rezeki bagi sesiapa yang dikehendakiNya, dan Ia juga yang menyempitkannya. Dan mereka (yang ingkar): bergembira dengan kehidupan dunia, sedang kehidupan dunia itu tidak lain, hanyalah kesenangan yang kecil dan tidak kekal berbanding dengan kesenangan hari akhirat. " [Ar-Ra'du: ayat 26]

the rest, u guys better check by yourself kay. Wallahu'alam..May Allah bless all of us..amin..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...