Sunday, February 19, 2012

kerenah kereta..

Assalamualaikum semua~

so apecer weekend? weekend aku kali ni paling unexpected la senang cite. haha.

dan kenapa aku tak tido lagi skang? sebab nak tunggu kek kuar oven jap. walaupon esok pagi aku kene gerak awal, ade appointment, tapi takpe, itu tadehal punye (keh3)

camni citenye, ari sabtu aritu barula aku nak menapak kuar, ade mende nak beli. kasut keje aku (flat je pon) dah koyak. takkan la nak mengajar pakai kasut koyak en? koyak kat tepi la, sikit je, tapi gile tak selesa okk. bayangkan la seorang pendidik, mengajar dengan attire gitu. *ok, sila bayangkan skang, aku bagi mase.


.
..
...
....
.....
......
.......
.........
..........
...........
............
...........
.........
........
.......
......
....
...
..
.

ok, time's up! haha. ok sambung balik. so aku pon kuar la..then nak dijadikan cite, temperature kete aku sebenarnya dah tinggi ok. terima kasih kpd wak leng sebab perasan! huaaa aku serius tak pasan pape. ingatkan air bocor katanye. then turun bukit pon siap matikan enjin, semata2 taknak suhu naik. then pas hidup enjin balik, suhu die naik lagi. singgah tepi, bukak radiator. huhu, aku dok tepi je kot. pastu berlapikkan kain lap then fami bukak bhgn radiator tu, mancut ok air dia. aku dok jauh da time tu. cuakk gile siap asap2 lagi. org lalu tepi kadang2 hon gak. aku tengok aje la kete..

dah sembur air, idup enjin, temperature maintain balik. last2 g anta bengkel. naseb baik member sek punya, Iwe. (serius aku lupe sape. hehe. but fair la sebab die pon xdapat recall aku sape). then katenye klik radiator sume ok, tapi air dok tendang ke spare tank. katenye kene buat top overhaul, tukar gasket (sory kalo salah eja.haha). then g anta engineering utk trim, then pasang balik. ahh jangan tanye aku pape. aku dok tepi je la dengar dorang borak. serius aku sangat bodo pasal part2 enjin n inner side kete ni. huhu.

but, deep down in my heart, syukur Ya Allah rosak ni jadi time bukan aku keseorangan.
dulu penah gak tayar viva pancit, pastu fami tukarkan ke tayar ganti. aku bodo gile time tu. taktau nak watpe. la ni suhu naik pulak. katenye paling teruk, nanti piston tu tak function kot ke apetah, then leh mati kete tibe2. Iwe siap kate tunggu towing je la kalo nak gerak jauh..

so begitulah ceritanya...dasat gak pengalaman aku dgn kete sepanjang aku driving ni. huhu~

dan harini, barulah dapat melunaskan hasrat nak beli kasut. last2 aku sapu nike satu. sporty sikit tapi takpelah janji leh pakai g kelas. haha. takleh bayang camne pakai dengan baju kurung nnti. hehehe..

bukannye ape, sebab aku ni mungkin pakai lasak, sekejap je da hancur kasut. aritu g korea, ranap gak tapak getah kasut sport aku pakai tu. patot g anta cobbler soh jahit, tapi tak menyempat lagi.


aku punye warna purple gelap. lain2 kaler sume nak striking je.
yang aku tunjuk ni kire ala2 la rupenye.


sekian melaporkan. tata~ nak tengok kek jap.

setelah sejam..

aku update entry ni jap. haha. tadi aku wat kiwi cheese cake pulak. agagag..gara2 tergoda nampak cheese cream kat Cold Storage tadi, terus plan nak wat kek ni pulak. dan2 beli yogurt perasa kiwi and buah kiwi terus. sape lah punca nya kannn??? hahaha.


close-up shot.



top-view.


tapi cambiase, rase taktau lagi. kasik chill dulu. esok pagi baru leh rasa. aku just tukar dgn kiwi & base dia kali ni aku wat guna biskut oat krunch pulak. no more oreo. sok2 kite wat recipe lain pulak ek.

tatatititutu semua. mantok sudaaaa~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...