Sunday, February 5, 2012

spaghetti.

Assalamualaikum semua..

Salam Maulidur Rasul buat semua muslimin & muslimat..so ape plan for today?

Aku cambiase la, weekend adalah masa utk memasak. so for lunch today aku tak masak nasi & lauk as usual, tapi buat spaghetti. angin manetah merasuk soh wat, dari last week lagi aku nk buat sebenarnya. so malam tadi g Giant beli bahan2, then today make it.

Resipi? aku refer internet je. senang.

Spaghetti.
Sebungkus daging cincang. (Sekarang ni packing Ramly tu dah lain rupa pulak)
Cendawan butang.
Sos tomato puree (Aku guna Prego).
Bawang putih sikit.
Sosej.

Cara:

A. Spaghetti

1. Potong sosej kecik2.
2. Cocok spaghetti dalam potongan hotdog tadi.
3. Rebus sosej+spaghetti tadi. Agak2 dah lembut boleh angkat.

B. Kuah spaghetti

1. Tumis bawang putih.
2. Tuang Prego.
3. Masukkan daging kisar tadi. Make sure dah kirai2..guna jari je.
4. Kalo rase pekat sangat, boleh masukkan air.
5. Agak2 dah lama sikit, masokkan cendawan butang.
6. Masokkan garam secukup rasa.
7. Gaul sampai mesra, dah masak boleh tutup api.

Senang kan?



hehe..credits to 9Gag for the idea.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...