Thursday, April 2, 2009

Jampi Lauk

Lunch. Arini pas kelas Dr Yaz, ku bergegas ke kafe fac(faculty). tanda lapar tahap nk mati. Tak sempat sarapan nye pasal.

and there! Ahh disaster! nothing left for us. Even lauk tiap2 ari same, at least tinggalkan la aku makanan yg berkhasiat. Ini, petola tua tu je yg tinggal. Adeh. Ade la lauk2 lain tp doesn't meet my expectation la kan.

Aku: Moh g zaba. At least byk skit choice.

Yah! Pengumuman bahagia buat sume warga Zaba! Kedai2 makanan yg dah disita sebelum ni kembali beroperasi spt biasa. Kedai Nasi Ayam tu dah ganti ngn name Suzie. Komersial sikit ar kan. Patu ade mamak lagi. Aku tak ske situ. Lambat servis ah. plus doesn't meet my expectation. heh.

Tapi kan, aku tak g gak kedai tu utk lunch tadi. Aku meluru ke Setia Murni je. Rhendu nak mati kat ikan keli. Ekor die aku aim!! pergh! Lalu ke tempat amek nasik tu. Lagi aku terhenti. Nak makan ke tapau ar? Smpai abg tu pon konpius ngn aku.

Aku: arrrrrrr tapau ke makan eh. arrr makan2

time aku berpikir2 nk tapau tu, die da amek polistrin da. Last2 amek pinggan. Aku dgr gak ar die bebel. haha lantak! aku kan customer. Customers always right! takde niat pon nk wat die tensi. haha. nak pulak tengahari td panas gile babet. Penanda ais di kutub utara makin mencair ar neh?

Kesimpulan nye, cerewet itu perlu. Tapi jgn smpai wat org len tensi. haha. Sampai dulu Mak Teh penah tegor aku :

Along, ko ambek lauk ke menjampi lauk? Kemain lame lagi tu...

See, terkena aku. haha. Prinsip aku time amek lauk:

Lagi lame korang tenung aku, lagi perlahan aku main2 kuah lauk uh. Takpon makin lame aku bolak balikkan ikan or ayam tu. haha. Best weh! Try la. Tapi kalo ade senduk melayang kat pale korg kire tanggung sendiri ar kan. Lembap sgt pon da nmpk tak natural dah. heho!
Best gile merepek ni. Sampai aku sendiri naik menyampah nk bace blog sndiri. huhu.
Dah2 aku nk smbung wat keje. Korang pon ok! (if only there's one who read this entry. Else, am really talking to myself)

P/S:
By the way, for those yg minat participate dalam acara marathon, tak lame lagi akan ada acara KL-Marathon. aku? mustila aku tak participate. Takat jog kat ukm ni boley ar. tu pon asek2 nk stop je. huhu. leh ar g link ni if nak tau lagi lanjut :

6 comments:

Nurain Nordin said...

ikn keli gak ko kjar enh?? yg marathon tu ape kate ko je la yg masuk..

Fasiha said...

aku sokong ain(bekbek)...hihi

.ein said...
This comment has been removed by the author.
Ain bintu Amir said...

ain N:
sedap seh ikan keli Setia Murni uh.
sehingge mjilat dinding! hehe :P

umi:
Ouh, tak larat den nk join weh. aku ske jog je, nk lari tak larat. takut semput kang! haha

Noru Amran said...

org leh bygkan ain bolak balikkan ikan keli.

=P

fuyoh jilat dinding. mesti dh ijau dinding tu. kene air liur mu

Ain bintu Amir said...

hahaha tau xper.
so jgn la coba2 mau ngendeng2 di blkg saye time amek lauk yer.
hahahaha
i can be evil as devil then.
wahaha :P

yah, senang skit.
no need to buy green paint.
lol :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...