Friday, April 3, 2009

n again..

pencarian cendol pulut bermula lagi.
dan kali ni sekali lagi aku mencuba nasib kat tempat yg same tu.
da setel parking, aku pon menapak la ke gerai mamak tu.
tnye lagi soalan sama.
dan malang sekali, jwpn sama yg ku terima.
ok2 fine, aku da malas nk g kedai cni da.
menchi!!!
lalu miza berkata:

"ala Ain, tah2 td kan semayang jumaat, tu pasal cendol pulut da abes.
Ramai kot laki singgah cni pas semayang"

Baiklah, aku terpaksa menerima hujah yg sangat kukuh tu. Terpaksa ku telan even pahit cam ubat!

okey2, selaku manusia yg tak kenal erti putus asa (dalam hal2 megisi tekak la kan) aku pon lantas menuju ke kedai laksa dan cendol yg terletak kat simpang Teras Jernang, yg kalo teros akan ke MINT tu. Rummet aku, Yong pernah kata laksa kat ctu sedap nk mati. Tapi aku tamo laksa, di tengah2 panas terik ni, aku just nk semangkuk cendol sahaja wahai rakan2. Pulut itu wajiblah kan baru memenuhi hukum tekak.

OK, aku pon menuju ke ctu, oder dan tunggu sambil borak2 ngn Miza. Pelik je tmpt ni. Sempit nk mati walhal customer sikit punyer ramai ar. Then, there comes a moment where there were so many guys menghala ke meja sebelah kitorang. Itu ok lagi. Sekali mereka mintak nk dok semeja coz tmpt takde. Ok la. memula aku seriously rase a bit irritated ngn kehadiran dorang. Aku punye nak menikmati cendol di tengah2 kepanasan yg menggigit, sekali dtg pulak dorg. But then, lame2 ok plak. Borak2 kosong la saje2 kan. Ok je, dak2 MFI n Kptm upenye. Peramah tak peramah la kan. Tapi paling takbley bla yang si Miza ni garang sangat. Aku pon ikot dak2 laki gelak time Miza jwb soalan2 cepumas dorang. haha~ salu ko yg jd Michelle Melodi en Miza, skg n ko plak ditemuramah :P papepon, dak2 tu mmg sempoi. even cam sengal tp rase2nye diorang ok je. Aku pikir, dah name pon laki, mestila ade unsur2 miang gitu. Standard la kot just borak2 kosong.

Berbalik kpd tajuk utama kita, cendol pulut .Hurm, kedai ni punye cendol takley lawan mamak yg aku salu g tu buat la. Laksa mmg tip top la even aku rase sikit je Miza punye tadi.
Kira harapan aku utk rase cendol pulut yg delicious tak kesampaian lagi la nmpknye ni.
haish2... keciwa lagi.. :(

2 comments:

JelinaJoli said...

haha! baru teman membe beli cendol pulut drive tru punya d tengah hujan lebat siang tadi....

Ain bintu Amir said...

ujan lebat pon sempat g mkn cendol pulut? kuatnye gigi! haha :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...