Wednesday, September 30, 2009

Rayye sakkan!!

Assalamualaikum pembuka bicara,
dengan tenang hamba bersuara,
tampil hamba bukan biasa,
tampil pasti ada isinya..

huauahauahauhau (aku tau ade orang leh cam intro ni en? haha. pinjam jap ek)

fuh, lame gile kot aku tak update blog ni. Almaklumla cuti raye tidak mengizinkan aku untuk melepak2 mengadap tenet la kan. Kire bizi beraye la kan.. haiyaa...

Raya 1st: Balik kg ayah, kat Sungai Merab je. Tak joh mane pong.

2nd til 4th Raye: Balik kg mak pulak, kat Melaka. Kemendor, Jasin to be exact.
Macam2 hal dowh balik aritu. Aku ngn sepupu sepapat yg agak2 sebaya g lepak Bandar Melaka. Kaw2 ar round2 kan. Dah ade lesen ni, plus ade transpot. Memang syiok la kan. Ade 2 mende yg tak best berlaku:

1. Tengok cite Jin Notti. hahahaha. gelak weh. Jangan tak gelak ok. Korang sure pelik nape kitorg tengok kan. Dah ar aku ni anti sket layan movie tempatan kat wayang. Ok la, sebab ade sorang artis among cousins aku. Asek la dok suruh sapot cite tempatan. Terpengaruh punye pasal, so dat kitorg merelakan diri la layan cite tuh. Rating? 3/5 . baik kan aku? heee.

2. Balik lambat. (Kol 11mlm lambat sgt ke weyh? adeyh la) tak pepasal kene bebel ngn macik2 kesayangan kitorg. Cane aku tau dorg sayang? Sebab dorg bebel tu la. Haiyaa.. Lenkali tak wat agi ar. Nyampah aku. hahaha (sory, ayat cam ampeh sket).

ok la, tapi patot ade someone mau lepak kg gua.. tapi member die plak keje itu malam. mencik2! huuuu :P (ala, aku pon takde kat umah nenek kot time tu.. hee)

K, raye 5th plak : ok, dah hari Khamis ni. Aku lepak g Sijangkang beraya dgn kawan2 SAM Bestari USJ. wohooo member lame siot!! Last jumpe korang time berbuka kat Flaming Steamboat Sunway aritu kan. So, jumpe lagi! heee syok2! Aku g sane ngn Syud. Thanx Syud for the ride! :)

Raye ke6 : tak g memane. Mak Teh and sedara belah ayah dtg rumah. Sayang, aku takde ar kat umah time tu. Dok meneman angah wat pasport. huuu insyaAllah next year pulak minah ni nak fly sane.. huk.

Raye ke7 : Heee. ni yg besh ni. Turn member2 aku dtg umah beraye! Pagi2 lagi aku dah tolong mak kat dapor ok. Sangat2 mengantok coz malamnye aku tido lambat. Fesbuk nye pasal la nih.. haiyaaa... Ok, ade 2 group dtg. 1st is ma prens from Sambest! iaitu : Emon, Paim, Syud, Raihan, Aisyah Baha (lame gle tak jmpe nih), Haslam n boipren Emon (member cousin aku. haha). 2nd group pulak ma prens dari SRK Jalan 6 Bdr Baru Bangi. wuhuuuu kwn sek renda ni weh. Jeles tak? Jeles tak? hahahaaha. Ok, yang dtg: Umi, Syawalia, Fahmi, Faris n mbr Faris (sory tak sempat nk tnye name.. hee). Memang best! Tapi nk tgu confirmation dr diorang ni je dah wat tinge aku paneh kene ceramah ngn mak. haha. Yela, penting kan nk bajet bape ramai datang. Siap ade moto lagi raye aku kali ni. Apedie? haa rahsie2. wakakaka :P

Eh, btw malamnye aku g lepak Bangi, dah alang2 nk urus hal medical check up adek aku si Fara, aku decide g join dak2 Jlan 6 beraya kat umah Hanim plak. Kali ni tambah lagi member2 yang dtg weh! syok2! selain yang aku mention tadi ade Rose, Ika, Hanim (of course la, tuan rumah kan. haha), Jack, Akram, Fendi, Azri Amin dll (dll ni means aku tak ingat name derang la.. hahahah kejam tak? kejam tak? hee)



So, itu la die cite aku punye raye.. skang da back to ma normal life.. huuu...
Salam Aidilifitri!! ;)

4 comments:

nisa ~ shasha said...

ha aq marahla ni ko xajak aq raya umah ko!

Ain bintu Amir said...

huhuhu nisaaaaa
sowy2 tu namenye plan ad-hoc!
haha :P
sbb pastu ak nk g beraye bangi plak.
agagagaga :P

JelinaJoli said...

penggunaan cuti raya yg bermanfaat..taniah!

Ain bintu Amir said...

haha tau xpe.
gile full cuti sminggu tu!
banggo den~ haha =D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...