Friday, June 26, 2009

Final day at UKM.






















Sekarang aku dah kat umah. Meninggalkan UKM ngn ati yang berat. Cam batu letak kat dada ko. Ape rase? (Tah, aku taknah wat pon senarnye). dan malam terakhir kat UKM, aku , kak Il, Amy, Ita dan Azie telah beramai-ramai lepak kat Ameer Ali. Bosan da kat Zaba, so beralih ar kitorang g mapley lak. Seriously sepanjang aku dok kat UKM ni, just 2 kali je aku melepak mapley seksyen 15 ni. Lain2 just makan kat Zaba or kedai makan area Bangi ni. hee. dan sebelum tu ku menerima satu mesej yang sayu. Sangat sayu yang boleh membuatkan aku melelehkan air mata out of nowhere. Nasib baik aku mmg ngah rushing nk kuar g makan time tu. Kalo alone in the night mmg aku da mencurah2 da meleleh. Ok, stop la ni. Aku cite lain plak. Yang pasti, mesej tu pasal pengalaman belajar dgn member2 yang tak mungkin aku dapat pasni. Aish *sob sob*

Pehtu, kitorang melepak g Putrajaya plak. G masjid dulu, tunaikan Solat Isyak. Tak pepasal kena pakai jubah tu sebab kitorg sume nye pakai seluar jeans en. Ade insiden kelakar. Nak tau? Tanye Ita, Amy and Azie coz dorang la watak utama insiden tersebut. haha

Pastu g melepak kat jambatan. Too many things yang kitorang borak malam tu. Pas satu topik, g melompat kat topik lain plak. hehe. dan tak dilupakan gak sesi mengambik gambar for dat nite. Kitorang terpaksa stop coz encik2 polis sudah warning soh kosongkan jambatan. aish kacow daon tol!

Esoknya, pegi Sg. Congkak plak! haha. gile aktif kitorang. Idea aku la ni. Saje pancing2 dak ni jalan2 wat kali terakhir. Nak pegi, tapi jalan taktau. So aku pon tanye la ayah. Ayah just bagitau skit2 je. huk. Pastu tanye la informer lain plak. hee. Sian kak Il terpaksa tidur a lil' bit late menunggu aku memaham dan menghapal direction ke Sg Congkak tersebut. hee. Thanx dear ;p

Woah! memang aku jumpe sume landmark yang dinyatakan oleh my guide. Tenkiu2! I'll definitely will ask ya for any other place yang aku nak g pasni. haha. Tapi ade gak kitorang terlajak. Sampai Lubuk Kelubi dah. Nasib baik ringan mulut tanye orang kat tepi tu. Kalo terlebih mau masok kawasan perkampungan orang asli weh. hik. Ape lagi, dah sampai Sg Congkak, teros setting tempat lepak utk Azie (hee) and aku, Emy, Ita, Miza carik tempat baik punya nk berendam. Aku ni kalo ikotkan nak mandi tempat dalam2. Tapi disebabkan faktor orang tak ramai n kitorang ni sumenya pompuan, so kitorg pon pilih la tempat yang cetek2 je. Mandi, amek gamba, wat ketupat dalam air a.k.a borak2. hehe. menikmati alam ciptaan Allah diiringi deruan air sungai yang mengalir deras, suara unggas bersahut-sahutan dan tak lupe gak orang ngah mengetuk2 kayu, ngah wat jambatan. haha. Best!

On the way balik, dak ni which included Azie, Amy n Ita bukan main sodap lagi membuto kat belakang..! ee jeles! nasib baik la kak Miza ni ade nemankan aku ngah drive. haha. But the day was awesome! Really i mean it! Pasni leh ar g Air Tejun Gabai plak ke dah tau jalan ni kan. hee

dan setelah pulang ke Zaba, mengemas2 barang utk pulang ke rumah plak. Babai Zaba. Am gonna miss all the sweet sour memories here. Dari first year till the final year (3rd year) aku jadi warga sejati kolej ni weh excluding time LI dulu where aku dok kat umah je. Babai UKM, babai FTSM, babai stadium..... huk! ;(

esok nya, bangon kol 1. ha! amek ko. Pastu bergegas2 mandi, basoh baju (aku kumpul baju dari Zaba ha. hahaha). Sebab ape aku rushing weh? Sebab nak g Putrajaya pasni. Nak setelkan hal scholarship aku. Kena anta surat tamat pengajian dll. Baru la terhegeh2 nak wat. hee.. Minggu depan tak sempat dowh. Oh, lantas memasang punat 'hidup' (switch on the radio la. haha). Pelik. Asal dok pasang lagu Micheal Jackson ni? Tup2, ade berita mengatakan bahawa beliau telah meninggal dunia awal pagi tadi. Ooooooooo~ jadi mende ni la yang watkan mak, adek n ayah tengok tv pagi tadi. Aku? Malam tadi tertido depan tv (kes malas nk melangkah masok bilik). Teros aku masok bilik pagi tadi coz orang lain ngah sebok rushing nak g keje and sekolah en. Semoga roh beliau dicucuri rahmat-Nya.

dah, malam ni aku online je la. Layan facebook ar cambiase. Youtube pon. Ley plak layan lagu The Scientist, Talk from Coldplay. Lagu M. Jackson, lagu 21 Guns from Greenday. Ha, sume aku sebat. Ade satu ni pasal iklan. Klik ar. Best2! kat London. Bout murder. [KLIK SINI]

p/s: sorry picture were not arranged accordingly. Malas. haha. Ikutkan memula:

a) Basoh kete.
b) Putrajaya (jambatan)
c) Sg. Congkak
d) Bilik aku kt Zaba.



K adios.

11 comments:

shahrin yusof said...

Bubye Kak Alumni...=)

ShAfiEYkA said...

wah..jeles nyer..nape ak xde? ;(

AsYqEeN said...

ain amir..tuh kete kamu ka? yang viva itu.. kalo ye.. bile mau membawa aku merasai naek kereta kamu itu sambil dipandu oleh kamu.. lalalala~~

Ndea Anuar said...

peewiittt... aen seksi... :p
hahah
weh sg.gabai dah dekat sgt ngn tmpat aq ni..
hehe

diLa said...

aku tade!
majuk ng ko sebulan!;p

Ain bintu Amir said...

shahrin: babai ukm. hee. blaja rajin2 ok. enjoy u-Life!!!

ieka: ha, itu yg kite kena kaji. hehe

ekin: yup. da keje t turn aku lak bayar. haia.

nadia: yeke? wah! lenx turn kite lak lepak gabai weyh! hehes ;p

dila: alolo jgn la camtu yang~ hahaks ;p

Unknown said...

mengapa kau meninggalkan UKM?

http://cahyahidup.com

Ain bintu Amir said...

frm: sbb da abes blaja weyh.
degree da setel.
skg ni mase utk keje plak.
haia...

Ndea Anuar said...

haha fath.. nak link web kat sini tp tesalah taip. :p

jom2.. aq da kat temerloh nih. hehe.

erysweetie said...

ain..ko nak grad eh?? dah dapat keje eh?? bestnyeeeee...huhu...aku ade lg taun dpn..lmbt lg..isk2

Ain bintu Amir said...

nadia: kat termeloh da ke? huhu. nnti blk kl bwk oleh2 eh. hehe

ery: bln 8 ni konvo weh. hehe. keje pon baru percubaan la, lom permanent staff agi. kumpul pglmn dlu. aiceh! hehe.
takpe2 lek2 je blaja.
abes awl2 ni bosan je pown.
haha =D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...