Sunday, August 9, 2009

Umbai.

hoh, itu dia jarum jam menunjukkan tepat jam 1.37 pagi di satu kawasan nan permai di Sepang. Kelihatan kelibat seorang gadis (cun) menaip-naip dengan begitu ayu sekali (mau terbeliak mata tgk tahap mana keayuan tu weh) . *sendiri pk*

ha, da r penat aku bermadah. Motif entri kali ni? takde. just nk share la ape2 yg aku rase cambest. no specific title. Just some aimless taught wanna share with you guys.

Pade hari Sabtu yg lepas, saya dan kawan-kawan saya iaitu Nabilah Sulaiman (baca: Emon), Balqis Bilis and Ain Kamarudin telah bertolak dengan bisingnya dari KL ke Umbai, Melaka. Papehal, Emon dah ade ngn aku. Almaklumlah UIA hanya lah beberapa kangkang king kong dari Keramat rite. Then, g tgh2 KL amek Bal n Ain. Ciss sesat! mmg aku dah sinonim dgn adegan kesesakan dan kesesatan di jalanraya weh. Mujur cik Emon bertindak selaku pengacara majlis. Ek, pemandu pelancong i mean. Ahh paham2 sudah.
Sampai ade satu mase, aku nk undur, sekali terlebey suda. Abes tersagat. Wah!! (kalo ayh tau mati guwe.. huk)

On de way ke Melaka, aku da start mengantok. Kelemahan utama time drive: Aku benci jalan highway. Ngantok gile! Luruuuuuuuuuussss je. takde bengkang bengkok. Paling cuak time ujan lebat. Memang jadi pemandu berhemah la aku ketika itu. (weh, korang rakam tak aksi cemerlang aku? haha)

Ok, straight to the point (penat otak aku remind blk ape yg blaku). K, akhirnya sampai gak. Kat Taman Pahlawan. Oh, lupe nk habaq. Kitorg g Umbai ni bukanlah karena kesedapan ikan bakar yg mampu menundukkan seluruh nafsu kalian, tp sebab salah sorang member sekolah kitorg : Ummu Salamah telah selamat diijabkabulkan. Semoga kekal hingga ke akhir hayat. Amin.

Paling takley blah, rumah Ummu betol2 dpn umah Pak Ngah aku! What a coincidence. Gile kentang! haha. kalo korang nk tau, tapak umh Ummu ni dulu la tmpt aku n cousins ckp umah antoo. haha. kenangan siot.
Ape lagi, time2 ni la nak mengeratkan hubungan silaturrahim dengan pak Ngah ku. Borak punye borak, hari pon dah nk melabuhkan tirai. So, kitorang pon beransur pulang la.

Singgah Umbai Baru jap. Amek gamba. Syokk woo lame gile bab tak jumpe member2 skola ni. huu. k ar, pasni kite serang kenduri umah Awe plak eh. hihi.

Balik, aku teros tido tak hengat. Penat gle drive sehari suntuk. Baru ku paham perasaan itu. hee. Thanx Emon menyediakan dinner utk kitorg. Sorry kalo aku ckp merapu time ko tnye mane bahan2 nk masak tu. Serious aku ngantok tahap cipan taknah jumpe katil. hehe..

da~

balqis. emon. aku. ain kama


ramai2 :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...