Tuesday, June 21, 2011

J.B yaww~


Assalamualaikum & Salam Sejahtera buat semua =)

Alhamdulillah saya dah selamat menjejakkan kaki ke Johor Bahru. ok terus terang aku cakap yang aku tak tau pon lokasi sebenar JB ni kat mane. Baru malam tadi aku tau yg JB ni rupe2nye da kat sempadan nak ke Singapore. haha. tu pon sebab Fami cakap. hahahaha. eee teruknya aku. ngahaha mentang2 la anti Geografi time sekolah dulu, terus aku bodo bab2 lokasi neh. haiyaa. takpe2, so skang da sampai pon. ngee best2! ^_^

actually pukul 9 pagi tadi baru gerak dari Poli Sabak Bernam. Tau tak yang aku baru tau khamis lepas yg aku listed gak untuk kursus Induksi ni. Bayangkan time tu aku kat Ipoh. Memang pagi tadi aku kelam kabut g ofis untuk setel isi Borang Keluar Stesyen, sebab name aku lambat kan so surat panggilan yang kene attach ngn borang tu ada kat s/u ofis. Memang sumpah kelam kabut. peluh2 aku dibuatnye. haha *bagus2 senaman. ngeh2

Memang back-to-back kursus aku.

9 May - 1 June : kursus ENSA & ECSS at Malacca
13 - 17 June: Kursus NCLP at Ipoh
20-30 June: Kursus Induksi at JB.
5-8 July: Kursus CPCM Research Methodology. ok, yang ni cun dah sebab buat kat Poli aku gak. fuh.

ok, tu la die rentetan perisitiwa kursus aku yang tak berenti2. ngeh2.

tadi gerak 9 pagi dari Sabak. Berenti sejam2 kat 2 R&R: Nilai n lagi satu manetah. Nilai for lunch and another one utk solat & luruskan pinggang yg dah lenguh. Sampai ke JB bout 5pm gak la..

So tadi ade taklimat awal2. Ade sorang wakil dari YPEIM (Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia). die cite sal Ar-Rahnu yang dah berjalan. initially dorang tumpang kaunter kat Bank Rakyat. n then skrg Bank Rakyat dah realize yang skim pajak gadai tu boleh generate profit. so skrg ni YPEIM ngah kumpul dana nak bangunkan their own branch plak. memang ade dah skrg tapi tak sebanyak mane. Let say Johor die kate kat Pontian.

So ade talk lebeh kurang. but the end of the session is each of us were encouraged to fill in form stating that kite ni ikhlas nak menderma untuk dana tu on which amount. die ade stated dalam form tu da.

Bcoz what? Kira if kita menyumbangkan dalam dana ni, kite dah membantu skim pelaburan emas dijalankan menurut cara Islam, tanpa riba hanya perlu caj upah menyimpan sebanyak RM6.50 sebulan. so, sedikit sebanyak ngn mengisi borang tu, kita dah ade bekalan untuk alam akhirat kelak. ade 3 mende yg kite bawak:

1) sedekah & amal jariah
2) ilmu yang bermanfaat
3) anak soleh yang mendoakan kebahagiaan ibu-bapanya.

so, berminat?

n juga, aku ke Pasar Karat usai taklimat tadi. Dalam 500meter kot tempat tu dgn hotel aku ni. Memang lenguh gak berjalan tapi best la. at least dah makan tadi kire aku exercise la gak tadi. hehe.. Pasar Karat tu da ala2 downtown Danau tu la cuma sebab weekdays so macam tak ramai sangat org n kedai pon xsume bukak.

so, jom usha picca :)

-me and Bi. gedex sket pose dalam bas. hee-

-tak ubah cam kete mainan.
taken from 21st floor-

-main snap je. pakai fon je kot. ngeh2-

-ok, aku suke kot yang ni.
aish geram plak dengan hasil picca dalam ni rase nak sebat digicam 1 la.
DSLR mungkin tak. keh2-

ok, time to sleep. gotta ready for tomorrow's activity. papai all. gudnite =)

p/s: view dari bilik aku ni memang dah seberang selat dah. dan ditemani bulan yang tak penuh. and also aku dok bilik sorang2. ohh lurve it <3 hee..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...