Saturday, June 25, 2011

Salam 1 Malaysiaaaa!!!


Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia (ceh, mementang baru dengar taklimat tajuk 1 Malaysia tadi..hehe

dah 6 hari aku kat JB ni, tadi dah dapat assignment dah. Individu & Kumpulan. Aku cambiase time dpt assignment pape memang terus belek tapi just nak tengok la banyak ke sikit en. Alhamdulillah ok la capable gak.

dan so far, banyak sangat benda yang aku belajar hasil dari dengar taklimat. Pagi tadi paling teruk tahap mengantuk aku. Dah la duduk 2 baris dari depan. Lepastu pulak seat aku tu memang direct ngn penceramah. elok plak tadi aku tersengguk gak kot. Da la dewan tu sejuk gile bab. memang berselubung ngan mafela je la aku.

n btw, banyak sangat ilmu lain2 yang aku baru dapat. nak tau? jom dengar. eh bace :)

1. Kenapa perempuan susah sangat nak pahamkan map? or peta??

2. Kenapa lelaki terer putar belit? (no offence, tak wat watpe nak makan dalam en?)

3. Jawatan apekah dalam kerajaan yang lepas 5 tahun berkhidmat dah boleh dapat elaun pencen?

4. Apakah nama Perlembagaan tertinggi yang digunakan dalam negara kita?

5. Selepas British menang dalam Perang Dunia ke-2, British ade mengatakan nak beri kemerdekaan kat negara-negara jajahannya. Tetapi, Tanah Melayu (nama lama Malaysia) tak dapat kemerdekaan seperti di India pada 1947 (tarikh igt2 lupa) Kenapa???

Tu je la setakat neh. hehess..

ok, rindu ngan dak tecik ni. Syamil oh Syamil.
jangan nakal2 ya, rindu nak timang yee :)

ops lupe, semalam malam aku gerak ke Umah kak Has di Taman Universiti. Dari Hotel Tropical Inn ni aku amek cab ke City Square Mall (haha cam ngek je, dekat gile kot, tapi disebabkan gugurl lain pakat naik cab, aku pon follow ar. silap takde geng2 XY je nak g sane. kalo tak mmg aku follow walking je, senang & dekat).

n then aku seberang naik jejantas dari City Square ke deretan bas kat belah lagi satu. Memang credits la kat guard dalam CS atas kesudian bgtau katne nak nek bas.

Then ade la dalam setengah jam perjalanan, memang all the way lawa view. Kanan, banyak bangunan2 diraja. kat belah kiri gak air, aku ni lalu je Danga Bay tapi tak singgah pon lagi..huuuu

dah turun kat JJ taman univ, aku pon menanti la kejap. yah, sampai pon Opin. thanxxxx

dah sampai umah, terus salam kak has. rindu tak terkataa okkkk. baru 1st time sampai umahnye. lawa tengok design2 lukisan air nya :) ori wehhh.

sebenarnya ada majlis khatam quran anak2 murid mengajinya, tapi aku datang just isi perut la kan. haha. dah tu layan MRL lak..Maharaja Lawak loer..Tahniah Sepah menang! Kesian Jambu dapat tempat 4th je..huuu aku hantu Jambu kotttt..agagagag

k la, nak tido da. mantok gaban. sehingga ketemuan. wassalam.

psstt, jawab jangan tak jawab ape soalan kt atas yg aku bubuh td. hehe :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...