Thursday, December 8, 2011

edisi siasat ?


huwahhh~

actually da terlena tadi, tapi terjaga atas sebab2 tertentu. yang penting bukan sebab anak minta susu la sebab aku lom ade anak lagi. hik2 *gatai na*

nak dijadikan cite, arini aku berpuasa ganti (baru nak start). then balik sikit punye awal la. dalam 5.30 gitu. pastu sampai umah, solat Asar. then layan tgk tv sambil goyang kaki *tipu sikit*. Layan NCSI. best weh. aku suke tgk ni:

NCSI
Leverage
Criminal Mind
House
Bones

CSI dah out of list. haha. tak best. tapi Criminal Mind, Bones ngn House mmg aku tabik ah. kenape aku minat 5 cite kat atas ni? meh aku ulas sikit:

1. NCSI: Lawak. boleh? die ade time2 serious mmg serious la. Tapi cam ade sorang watak pompuan cam ala2 terer comp tu, da mcm tiru cite Criminal Mind plak.

2. Leverage: Ini sengal punye cite. haha. best gile tengok die trick sane sini. padan muke org jahat dalam cite tu. padan muke kamoooo *baca ngn gelak terbahak2* sape penulis cite ni mmg aku tabik :)

3. Criminal Minds: ni pon bestttt!!! sbb we can know how people think while they're doing the crime. dasat woahhh~ aku pon turut terkesima ngn segala lakonan dorg. hihik. 2 thumbs up! memang daebakkk *ehh, ade unsur2 korea. haha*

4. House: sebab watak House yang slamber gile babet. buat keje ikut palotak die je. tapi every single penaakulan yg dia wat memang terbaikkk *ok, aku tau sume tu skrip belaka. so again, aku tabik spring tak hengat kat penulis skrip die :)

5. Bones: ni pon best tawww. watak heroin die mmg kayu gile. sume yg tersirat dia tak nampak pon. sume cakap pon nak straight. haha. best2. tapi aku tau, dalam ati dia mesti ada taman punye bile ngan hero dalam cite tu. n hero tu pon tau bile mase nak amek ati pompuan tu balik. awwwww~ *sejak bile cite Bones tu romantik? walhal cite siasat kot. haha

then, cite Prison Break pon terbaikkkkk jugakkk!!! i loikeee~~

alamaak, aku rase aku dah termerepek. aku nak cite sal adegan tangkap anak katak sebesar duit syiling 50sen kat bilik air tadi. adeh. dah berjaya dah, da selamat masok lubang air dah ..

p/s: aku memang pakar dalam melalut. hehe..nytes!!

4 comments:

Unknown said...

same..suka seme cite tu gak CSI dah malas dah layan.plg CSI miami.tah ape2 si horatio tu...hahaha..suka time grissom dulu. NCIS y ori y LA nyer tak suka.cam over sket.criminal mind pon sama..CM yang baru tak layan.sbb bila pelakon die org ado2 mula la cite cam lalut2 sket..boley??skrg tgh layan SVU sama..cam best gak..hahaha

Ain bintu Amir said...

kannnnnn :D CSI tu kire pioneer la pastu trus melambak2 kua cite ala2 detektif en. tapi sume pon ade keunikan & keistimewaan cite memasing.. hehe :)

SVU? Law & Order ek. rase mcm penah tgk gak cite tu :)

nisa ~ shasha said...

pasni ada katak aq call ko la suruh tangkap k! hahaha

Ain bintu Amir said...

hahahahah ;D

enggak mauuu~ aku tak wat pape pon weh. dok hulur brg je la housmet ak yg tolong setel. wakaka :p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...