Monday, February 16, 2009

nasib kaki bertuankan aku

hari Isnin merupakan hari yang cukup membahagiakan buat aku.
Nak tau nape?
Ape?
Taknak tau kenapa?
Takpe, aku musti memberitahu korg sume Kenapa saya tak anti dengan ari Isnin utk sem ni.
sebab:

TAKDE KELAS ARI ISNIN!
Wallauweykatok!

tapi bangon still awal beb. (pkol 10? orait la tu kan. heh)

nak dijadikan cerita, hari ni dalam kol 11 pagi tadi, aku boleh pulak kan, tengah2 roaming kat bilik tu, ke hulu ke hilir cam ape je. sekali tersepak water heater yang baru aku didihkan beberapa saat lalu. ape lagi :

"Aaaaaaaaaaaaaa!!!"

aku terkejut beruk menjerit.
Yong, rummet aku ngh siap2 nk g luar, kempunan kari kepala ikan da die. hehe.

"Alamak Ain, air panas tumpah kat kaki!"

Sepantas kilat Yong g capai kain batik kepunyaannya lalu dilap air yang melimpah ruah uh. Aku boleh pulak tergelak sebab terkejut sangat ngn kejadian uh. 1st time kene ni weh. Blur gile tatau nk watpe. Pedih2 camtu je la. Then aku tnye Yong:

"Yong, nak watpe ek?"

"Jangan taruk kicap, nnti itam"

"Abes tu kalo alir ngn air ok tak"

Aku memberi idea yang paling bernas la kot, lawan kepanasan ialah kesejukan. Air paip kan sejuk.. hehe

"Ha, bole kot, rendam ngn air."

Dah aku g alir kat air, tak ilang2 gak rase pedih tu. Then call Nisah tnye nk watpe ek. Then die bagi cadangan bubuh:

1. Colgate
2. Planta or majerin
3. Minyak Gamat

and the worst part is, die ade gak pesan:

Jangan kenakan ngan air, nnti gelembung.

Aiseh. aku baru je wat tadi. Kire teori kepanasan vs kesejukan yang aku wat tadi takkan diluluskan SIRIM la ni. haish.. Nisa tnye aku:

"Ain, kaki da naik gelembung tak?"

"Entah la Nisa, same je saiz kaki ha. Kaki jenis penuh kan. hehe"

Time borak2 ngn Ain Nordin time dinner plak, die kate better taruk:

1. Minyak Aloe Vera (ni aku penah dgr gak)
2. Lemak ayam (First time dengar. hehe)

So, aku just lumurkan Colgate (aku panggil ni gak la even kata nama nye : Ubat gigi dan aku tak pakai jenama Colgate. Aku pakai Safi yang perasa oren uh. sedap woo. Breakfast tiap2 pagi tu nak2 kelas Prof Shanudin kol 9 tiap2 pagi selasa tu. haha)

Untuk tidak memburukkan kaki, aku pon dengan gagahnya, takpon ayat org salu gune: menggagahkan diri ke Pusat Kesihatan UKM utk mintak losyen lecur. Ni idea nisah ni. hehe Thanx Nisah! Bayangkan la aku nak pegi sana dgn kaki cam kena simen bancuh ni. Putih coz sapu ngn Colgate td. hehe.. Ok la, even pedih kena simbahan mentari di tengah hari.

Doktor bagi la ubat bengkak, lecur and soh aku g Bahagian Kecemasan, sebab diorg cuci kaki.
So aku pon pegi la kan. Macam dpt rawatan pedicure pon ade. Rileks gile baring sambil kaki dicuci oleh kakak nurse or doctor tah mane satu. lupo nak tnye even borak2 sakan cam penah main konda-kondi sesame time tadika dulu. hehe.

Dah setel. Pastu aku watpe? hah, aku n nisah g Bangi jap beli barang. Memang gile kentang gak ar ketahanan kaki aku ni. Malas nak pikir pasal sakit weh. Makin dipikir makin mengada2 aku lalu merepot pada.. arr.. my mummy la. hehe

Hah, korg igt lagi tak pasal previous entry aku pasal cendol pulut tu? Ni nak cite ni (sambil menyingsing lengan gaya mak Timah, mak Bedah, mak Jenab mahupon cik Joyah sebelah umah bercerita) Tadi aku ngn Nisah g singgah gerai cendol depan Hitachi tu yang mamak nek lori putih tu la kan. Aku punye la excited + kecur liur + meleleh air liur (ni aku tipu) bile da park kete situ. Dah sampai, ane tu tnye aku:

"Nak cendol jagung ka kacang?"

Aku mendengar dgn harapan ane ni termiss satu lagi jenis cendol lalu aku berkata:

"Cendol pulut takde?"

"oh, da abes la tu"

waaaaaaaaaaaaaaaaa!! aku rase nk pitam dan menangis teresak2 je weh! siot giler ni. sedih tahap babun!

"Ok la, bagi 2 cendol jagung"

so, aku pon makan la ngn mulut tak benti2 membebel.......nak cendol pulut.....nak cendol pulut....

hoh!! :(

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...