Saturday, May 9, 2009

banyak cer

right now, still at Zaba.
Don't know how to pack all the stuff - tho mine are not as many as my roommate's belongings.
and just amazed on how she managed to completely pack her stuff - simply by heading all those unwanted items to the dustbin. hehe.

Ok la, dalam BM pulak, lame da tak read english newspaper so that vocab pon banyak lost da. Bahye ni. Mau kene bebel ngan mak gua nnti seperti berikut:

"Along, you have to polish your English"

"Ok, starting from now I want all my children to speak in English.

I would not entertain who's speaking in other's language"

Well, that's totally my mum. Always urge us to polish, improve our English. Risau susah nk dapat kerja katanya. Ok mak, along faham. n as usual, when she's speak in Malay, I'll said :

"Eh, tadi kate suruh kitorang cakap omputih, ni mak plak. Kantoi2"

hehe. aish, tetibe rase nk blah cenggini je dari Zaba ni. Malas siot nak kemas. Tapi takut plak hilang barang2 (berharga gak la even bukan berlian Habib Jewels en).

Malam tadi, time my rummet; Yong kemas2 barang, terjumpa satu buku ni. *won't tell ya the title* haa masyuk2. aku pon bace la. Khatam da satu buku aku dok belek2. Cambiase arh, kalo buku yang agak2 berjela2 panjangnye ni, aku prefer utk bace from back to the front. Kire cam psychology r, bajet da bace banyak la (bayangkan betapa psiko nye aku. haha)

ape lagi nk story, member2 pon ramai balik da. Yang dok dalam palehot aku skg ialah pembentangan projek tahun akhir. Seriously penin aku dok pikir ape aku nk bebel n nk jawab segala makian (hiperbola sikit) drpd pemeriksa gua. Cuak siot! Hopefully I manage to finish all the soal-siasat session ngn jayanya. - actually tak sabar2 nk setel thesis. Sistem pon cam still tak umpph lagi !! ngaa geram2~

n semalam, camne tah aku dok godek2 coding tu, skali dpt la betulkan error and satu function sudah berfungsi dengan jayanya. huhu. sebab terharu + gembira, terhasil jua ayaq mate (malu) sejurus setel btolkan error coding tu. Tu la, padan muka kau wahai cik Nurul Ain bt Amir Adli. Assignment selama ni cap kopi and pes, skg baru tau camne azabnye bile wat keje sorang2. haha.
Tinggal nk touch up and betolkan error2 yang wa mmg tensen smpai ke tulang dibuatnye. Papepon, wa mmg sgt2 berterima kasih sama supervisor wa merangkap En Zamri. Nyosal gak tak jumpe awal2 dulu. Kalo tak mau lagi tiptop aku nye sistem neh. huhu


dan beberapa hari yang lalu, aku telah menerima mesej dari teman2 seperjuangan sekolah dulu. Mereka bertanyakan soalan cepuperak. Pembalasan mesej adalah spt berikut (more or less):

"Ain, start cuti bile weh? jom ar ronggeng2"

"Aku habis viva baru leh concentrate kat ronggeng2 weh. Taper2, setel sume t aku roger ok!"


"Ok, jom karok weh. Senggol2an cubit2an"


"Ok2, aku pon da gian nk karok neh. Lame tak jejak da"

(aku ingatkan member cupcakes {Ain Bing2 and Kak Lala} aku je yang antu dangdut. Sekali ade gak member skola antu genre ni gak. lol. layan~)

then out of suddenth,

* kok kok kok kok kok*

(bunyik ringtone mesej aku. bunyik ayam. teringat pulak pernah ade seorang insan sengal ni suruh aku demo bunyik mesej aku. mengong! har2)

dan lagi sorang member tnye:

"Ain, start cuti dah? Boling jom!"

"ho, aku pas viva ni baru pikir boling weh"
(tadi dangdut, skang men game lontar bola masok longkang plak)

"Ok2, da setel nnti roger kay"

"Wokey, no probs!"


dan pasni mmg wajib la aku keluar dengan mereka merangkap Emon n Nadia ni. Rhendu wa pada mereka tidak terkata lagi. Emon yang sengal, last jumpe dulu pon time Majlis pembukaan AUG kat Bkt Jalil ait. Nadia pulak time hang dtg UKM pasal kes abang ko tu. hehe. sengal je.

ok ar, begitula serba sedikit corat coret kehidupan wa sehari due ni. busan plus bizih skit. Ade sumbody tu, nk exam, tp bole layan xtvt outdoornye tuh. Susa gak jadi pencinta alam ni. Tiap2 minggu or bulan ade je xtvt kat hutan. haha. dun worry, korang tak perlu terasa.

k r, wa cau lu! selamat berhujung minggu. Kita jumpa lagi di lain hari dan waktu. Ahaks~ bunyik cam pengacara jemputan Nona pon ade ha. huhu.

p/s: waa! siot je wifi jaring ukm ni. tetibe firefox out tadi. mmg aku bakor centre die kalo ilang entry blog aku ni ha. Relieved that blogspot ni ade function Autosaved. fuh~ (lega)

eh2, ade termiss, aritu wa lepak2 dinner ngn Echa (my ex-roommate) as well as Ain n Miza. Mmg havoc giler ar kan. huk pasni susa nk jumpe da. Saya sgt sayang same beliau kerana sgt memahami perangai aku yang mengong ni. Yela, almost 2 years jadi rummet setia gua. Dah la perangai aku cam budak2 (suke sgt korang bahankan umur aku eh? mentang2 la wa produk cap lompat. haaha) takpe2. kasik wa matang sikit. hehes.n tetibe lak aku gatal tgn nk uplod pic dari 1st yr til the latest one. enjoy!~ :D

1st year


2nd year



3rd year


5 comments:

JelinaJoli said...

ok.. masa 3rd year baru rumet itu pos tayang gigi,... muahaha!

خديجة خليلة said...

wah, dr tahun ke tahun Ain makin cantik la =)

Ain bintu Amir said...

sayalah:
haha tau xpe.
die sgt pemalu.. (walhal.. har3)

Dijah:
thanx dear :) itu semua pon atas jasa kwn2 yang memaksa kite menjadi wanita sejati. hahaks
Dijah ape lagi, post la de latest picca :)

.ein said...

wekk jgn pasan.die letak gamba lpas edit lah.snarnye muke same je.kau jgn bajet ye alongg

Ain bintu Amir said...

tu diaaaaa ~~
riak2 kejelesan melanda!
ahaks :D
kite nantikn supporters lain sejurus selepas ini.
hahaks

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...