Thursday, February 4, 2010

kreatip itu geliga.ga.


Berjimat. Ade macam2 cara orang nak berjimat. huhu. bagos amalan ni, digalakkan lagi dalam Islam pon. antaranya:

1. Rokok. Kenaikan harga rokok yang mendadak membuatkan sesetengah orang bertindak lebih kreatif. (ni apehal cara aku menaip cam dak amek exam spm neh? cit. ok, bertukar) so, disebabkan rege rokok da nek, antara cara nk maintain tak kayap ialah dgn isap setengah2. haha. erm let say, kol 10pg isap stgh. pastu kol 4ptg isap lagi setengah tu plak. wakaka. ni opismet gua la apply ni. tegelak2 dgr mase mule2 dulu. huhu. papola jang.

2. Makan. erm, tadi cite sal rokok. la ni kite cite plak pasal eating habit. makan la kan. for me, aku makan mmg kerap tapi still under-controlled la. i mean, compulsary meal (hidangan wajib.hihi) mmg kene amek 3x seari ar. kalo tak, mau perot gua mengamuk cam Hulk plak. Tapi, atr timing heavy meal tu kene gak alas ar. bukan alas kaki eh. itu mintak makan penampo namenye. kol 10pg, prot gua da bunyik kriut2 da. dan jugak dalam 4ptg. perh! time LI dulu pon same. parah. last2 menapak g bawah beli kuih. barula tenteram aman damai rakyat jelata usus gua.

erm, so, apekes kaitan atr corak tabiat pemakanan gua dan rokok? (kejap gune 'gua', jap gune 'aku'. apekes?) erm, kaitannye, aku turut mengaplikasi makan setengah2 gak cam org isap rokok stgh2 tu. sbb dah kate alas perot, so cam takde ar nk heavy meal smpai 1bungkus nasik lemak abes kan. so, itu la die. kalo mkn twiggies, pagi mkn setengah, ptg plak sambung lg setengah tu. so, satu peket RM1.30 tu leh bajet utk 2 hari. hahahhaaha. cam harem punye perkiraan. ahh. abaikan. janji gua kenyang daripada bertukar jadi kanibal, g lapah daging cicak plak. tak ke tak bertamadun namenye tuh? ohh hampir2 melalut ke benua Antartika nampaknye entri kali ni. tu pasal aku da jarang update. hoho. bahek. hingga ketemuan kelainkalian. cau cin cau~~~

meh tampal sikit makanan peberet gua. mane tau kot2 gardenia nk bagi free stock for 1 year ke. haha. pahsan.

p/s: semalam layan Sherlock Holmes. mantap! 4stars gua bagi. arini mau merempit plak. vroomm vrooomm~~ hahahahah =D

11 comments:

nisa ~ shasha said...

weyh gardenia bkn je bg ko bekalan free 1year, dia bg utk sepanjang idup kot! pastu kwn2 ko pn dpt. dgn syarat, ko tarok la twiggies tu kat setiap entry ko, wallpaper npon, latar blakang pelamin ko kang. hahah. sanggup?

Ain bintu Amir said...

muahahaha =D apekes sampai pelamin aku pon kene jd billboard utk gardenina? mawi pon tak over mcm tu ok! hahahah

eh2, apesal ade statement 'kwn2 pon dpt'? agak alergik dictu. muahaha ;D

JelinaJoli said...

lapah daging cicak sedapke? jgn lupe tambah sambal belacan ok

Ain bintu Amir said...

hahaha. u try dulu. i will follow you~ hik3 :P

Unknown said...

muahahahaa...Holmes mmg besh~
Adnan sempit..err..tunggu raye la! (:

nisa ~ shasha said...

hesh ko mmg dengki! nk bolot sorg je twiggies!

Ain bintu Amir said...

hana:
hahaha. due2 tu da layan da. hik2. mmg syok woo Holmes tuh! jeles ar kalo sesape ade IQ setinggi die. hhihi. Adnan Sempit pon lawoks gak. layannnn~~

nisa:
hihihih. biasakla. lapang ati tengok org jeles meles ngn twiggies aku. hikhik :P

diLa said...

waaa!! yes! yes!
walopon holmes tu selekeh tp die sgt terer..
takut aku kalo die scan aku!=P

Ain bintu Amir said...

mmg selekeh weh. haha. biasela tu, org genius kan salu selekeh. cam Albert Einstein. wehehe. so, wajarkah kite jd selekeh utk mdptkn IQ setinggi die? hihik

woah jgn weh. kang mcm2 die tau rhsie i kalo die scan i. hahahaha =D

Sumijelly said...

yup...rokok naik org lelaki sanggup makan..
x kan la x mkan wanita leh kurus..hahaha...
gardenia ni anak2 akk sumi suka makan...
kalu dapat tuiap2 hari x jemu di makan...
mcm iklan dia..
"sungguh eneka di makan begitu saja"

Ain bintu Amir said...

akak, thanx 4 de visit n comment~ hehe. btoi2! stuju2! mmg sedapppp sangat~ time2 perot bkeroncong sgt la seswai dibuat alas prot. sep same anak2 akak! hehe ^__^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...