Wednesday, February 17, 2010

of Satey..


credits to Google.com

Satey. sape tak suke kan? ok2, mebi ade yg tak berapa gemar, tapi ni kira antara feveret aku gak la. kalo da bosan makan tandori, kite pekena satey pulak erh. Weyh, air liuq kasik lap erh. tau ar khusyuk nar tengok pic atas ni. muahahaha =D

So, nak dijadikan cerita, malam isnin lepas, aku sefamili lepak2 ah g makan satey. Memule g Kajang ingat nak pekena kat tanah tumpah darah satey uh (sejak bile satey ade darah weyyy?) tapi, ditakdirkan yang ramai gile umat wooo! bikin jiwa panas je tgk berduyun2 orang kat kaunter Satey Samuri uh. Even kitorang da lepak kat tempat makan yg baru tuh (seberang jalan dari bangunan utama die). still, ramai gile ok. So, patah balik ar, g Bangi sudaa.

Ok, da park kete sume. Fuh! Lega orang tak seramai kat Kajang tadi. Time ni aku pasrah je ar kalau2 ramai gak orang, p pekena tandoori pon jadi ar (even da naik muak kot lepak kat Seksyen 4 tambahan sane tu.huhu) So, kitorang stick ar lepak kat Satey Samuri Jalan6 tuh.

Tapi, ade kelainan kali ni. Da ade plak sistem Servis Kaunter. Da macam KFC weh. Kena g kaunter, untuk pesan and bayar order. Reason? Sebab sekarang ni Pihak Imigresen dah tak bagi pekerja asing jadi pelayan. cis la kan! kelam kabut weh aku tengok pengurusan aritu. Kalo biase sebelum ni ade orang datang ke meja untuk ambil order, sekarang customer plak kena g kaunter.

Memula aku hot weh. tatau pesal. mebi pasal perot da lapar, so otak takley nak tepis rasa bergelodak marah la kan ngn sistem cenggitu. Tapi bile adik aku cakap dah macam kfc, otak aku kembali rasional semula.

"Watpe nak hot weyyy? ko lepak kfc, camni gak mende ko wat" .. ohh monolog dalaman.

Ha, nasib akal masih digunakan. kalo tak. makin emo aku malam tuh. huhu. Naseb baik ar order sampai pon cepat gak. Dalam 5minit je weh. Part ni memang boleh buat aku senyum balik ar. hihi. 'Suke ye da dapat makan.. hehe'

Tapi, ade gak something annoying ar malam tuh. Ade dak2 wat reunion kot x jauh dari meja kitorang. Memekak weyyyy! ade sorang tu, stok tertelan mic kot. Wat joke la kononnnn. Tapi suara macam ah tak leh cover. Cilaaaaa..*sambung sendiri*

Memang malam tu aku makan dalam kuantiti yang normal. 11batang gak ar masok tekak. Tapi dalam rate yang sangat slow mlow. Serius takde mood. Dah dak2 tu berambus, baru aku leh makan dengan tenang. hehe..

Tujuan nak tulis entri ni, nak bagitau je pasni kalo makan kat Satey Samuri, jangan terkejut plak ngn sistem cenggitu. huhu. Ayah siap pesan;

"Biarla. Kasik can dulu. Diorang baru nak start gune sistem camni.."

Ohh. Asal la aku tak cool cenggitu? kui3..

8 comments:

nisa ~ shasha said...

hesh.. bersistem2 bagai.. ni msti ada bdk IT UKM keje sana. hahahaha. :p

Ain bintu Amir said...

tu ar weh. ak igt nk wat paperworks pasni. wat siasatan bagai. haha :P

JelinaJoli said...

nanti dia buat drive tru plak. haaa.. baru berasap kereta kot

Ain bintu Amir said...

tu ar. makin lame makin up plak kan servis dorang. naseb ah mmg so far xde tmpt leh lawan satey samuri uh. huhu.

diLa said...

weyyyy..lapo lah kn tgok gmba satey tuh!
waaaa..

waNiEsYa said...

aikkkk....samala kita makan sate samuri...

wani pn p mlm ari ahad tu...kat kajang...pstu ramai...pastu patah blk bangi...huhu~

mmg tahap order sndrik...pelayan dia dtg..ngt nk amik order...skali dia ckp order kat kaunter daaa...

.ein said...

hahaa tau takpe.ak pon mule2 baran gak.patuh ayh ckp bg can ah diorg.ak pon cm tpikir sape lg nk sapot bisnes diorg kalo bkn kte en? ahakz ;D

Ain bintu Amir said...

dila:
haha. ak da bg amaran tu. so, be alert kot2 ade saliva tkena kat lappy ke kan. hua3

wani:
tau xpa. siyes xtau pon da up wat sistem cenggitu. huhu. tapi takpela, give 'em a chance. tp tu la. terpikir gak yg dorg ni kemut sgt ka tamau tmbh pekerja? hik hik :P

anga:
tu ar. tp aku rase aku LAGI baran weh mlm uh. tu pasal mkn pon slow gile. biase aku leh potong ko ar time mkn satey! haha <-- gile xpuas ati. hihi. yup2. cool dow ayh mlm tuh. wakaka

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...