Monday, December 21, 2009

terase lapar??


"Ain dah makan?"

"Nape?" (sgt tak menjawab soalan..)

"Kat atas meja tu ade kek, kat dlm peti ais ade ayam goreng ngn karipap. kat atas dapur plak ade nasi minyak ngn daging. Nak makan amek je tau."

"Hah? banyak giler! tapi kite da makan la kat rumah tadi mak masak. Kenduri ke?"

"Ha r. hehe. takpe2, ain nak makan amek je kay."

"ok. thanx kak Sal!" .. senyuman menguntum di bibir. heeee..






.. lalu aku mengorak langkah ke peti ais. fuh! *mata bersinar2* ayam goreng sodap neh! karipap lagi! waaaa..! ok selamat sudah tangan ku mencekau 1 karipap.



.. sesudah itu, membuka tudung periuk plak. benar lah kata2 kak Sal tadi (haha) satu periuk penuh ngn nasik. panas lagi weh. huhu. gile menggoda. satu lagi periuk ade daging dlm tuh. weee..! aku hanye mampu tersenyum lebar.


.. lantas, disebabkan jarum jam dah menunjukkan angka 12 lebih, aku simpan molek2 sume atas dapor tadi dlm peti es. kasian kalian, tiada yg mahu menjamah. malam ni bertige je kat rumah ni. wani n kak Nora yilek pulak aih.

.. aku? aku cekau 1 je karipap. huhu. kenyang nye pasal. takpe2. mujur ade peti es. leh sambung makan wat dinner mlm nih. haha. sekian...

moral: membazir itu sahabat syaitan. so, same2 la kite hindarinye. huhu..

16 comments:

JelinaJoli said...
This comment has been removed by the author.
JelinaJoli said...

kalo dah nama perut gajah, takleh nak kata pe dah la...;p

JelinaJoli said...

kalo dah nama perut gajah, takleh nak kata pe dah la...;p

fiiQ said...

btol2.. kasi sy sket ;D

waNiEsYa said...

waaaa ain...cimpan lam peti ais utk wani cikit...kang taun depan wani blk..hhee...nk rasa gak...terliur da ni..~~

Ain bintu Amir said...

fn:
waaaa Latok sgt kijam ok! tp mmg mlm td dok perabih je sume2 tuh. tabahek mbazir. haha

fiiq:
ohh boley tadehal =D

wani:
huhu.. kalo taun dpn, mau ade perencah tmbhn lain plak wani.. ade bran ka mau mkn? ahaks :P cpt wani cpt, ade kek batik gaks! hehe

Unknown said...

ha elok.. cekau sume.. murah tul rezeki ain ni.. hehe

Ain bintu Amir said...

ash:
huhu.. tau xpe, mmg mlm td dok meratah sume2 lauk yg ade. hehe.. Alhamdulillah =)

waNiEsYa said...

ainnnnnn...tgggal kek kt wani....nakkkk jgk...perisa tmbhn xmau..ehee~

JelinaJoli said...

kenapa la komen saya sangat banyak. haish~~ salah tenet la nih

Ain bintu Amir said...

wani:
haha wani pon kene tggl utk kite gak.. lauk2 yg auntie wani masak. haha.. :D

Lina:
huhu tau xpa.. takpe its ok. if u wanna delete it, just proceed. tggl pon xpa.. hehe =)

nisa ~ shasha said...

gile bagus ko ain!
kalo aq msti da xtahan. hahahaa

Ain bintu Amir said...

sbb sgt2 kenyang nisa. kalo ikotkn nafsu serakah manusia aku ni, mau sume aku dan2 bantai weh mlm tuh. tp mlm esoknye mmg aku volunteer abeskn aym gorg tuh. haha :p

*licin* plink! :P

nisa ~ shasha said...

hahaha..
kalo aq kan, lapar x lapar.. aq sebat! gile bnyk setan dlm bdn aq!

diLa said...

gile. nyesl bace entry ni kt opis.
aku lapaaaaaaa!!;(

Ain bintu Amir said...

nisa:
aku tak ckp eh. ko yg ckp. HAHHAHAA

dila:
hhuhu. sian ko. patot aku tulih amaran: sape lapar, cpt2 bace entri ni! tehehehe :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...