Saturday, November 14, 2009

Hari ini hari sabtu.


Assalamualaikum.

Lame tak menaip ni rase rindu pulak. Yelah, dulu aku setia gila ngn blogging. Even colleague kat sebelah dok jeling2 mate tgk, aku selambe je teruskan menaip. La ni, memang nak kejar projek nye pasal. Next Tuesday, ade UAT (user acceptance test) pulak. Kire time tu la user (org TM) ni nak test sume2 function dalam sistem kitorang. Actually part aku dah siap, then tolong2 la mane2 patot. Seriously penin gile dow. Gune Siebel ni. Tak penah aku kenali apetah lagi dalaminya satu persatu. Dah join Pernec ni, first day teros menapak g TM. Join team ni, paham2kan camne nak gune Siebel ni.

Foreigner ni memang banyak kali nasihat, once aku dah mahir gune ni, market memang tinggi gile bab ar. I was like, ok. Aku just paham part yang aku kena buat kot. Ini pon dah jenuh ok. Tanye diorang yang Expert ni pon, tak abes2 suruh refer pdf la. Gile! Naik juling mate weh. Tak caye tanye Ash takpon Dee. huu.. Even dah google pon tak berapa nk membantu. Sebab benda baru kan.

Siebel CRM ni merupakan sebuah sistem yg dah ready, tinggal kitorang kena configure ar ikut user requirement. Dah ala2 SAP kot. (aku rase la kan. Tolong betulkan kalo tersilap) Tak digalakkan hard code dalam Siebel ni tapi still boleh la. Aku so far direct buat log in to server je. takde buat2 kat local machine dulu, pastu compile upload ke server ke. Itu yang lain2 buat. Tu lagi penin, guna Siebel Tools utk modified interface, field yang nak digunakan.

So? haha. Lain gile weh time belajar ngn keje ni. Yang penting, pengurusan masa tu kena dititikberatkan. Ade pepatah mengatakan : The Art of Business is to keep and retrain with customer. hurm..

Lepas je setel mende kat ofis tadi (first time keje ari sabtuh). aku teros drive balik Sepang. Semua ada kat rumah, Angah and Ayeep pon balik. Memang tak patot ar aku tak balik. hahak.

Sampai2 umah je mak tengah potong kek butter! urgh memang lepas je taruk beg dalam bilik, dok join dak2 ni ar makan kek uh. Cam ikan piranha je masing2. haha. Dah ramai2 ni paham2 ar. Tak lapa pon jadi lapar, kes berebut makan. Aku ngn adik aku: Apis, budak tgh tunggu result UPSR tu, kitorang gile berebut, sampai terbelah dua kek yg da potong2 tuh. Lantak! Janji share aku dapat. haha.

Meh aku share sikit picca kek tu. Muffin pon mak buat gak. Nak tau lagi lanjut, leh klik sini. hehe.

Seriously, ini je kek butter yang sempat aku snap.
hoho dah ley bayang kan how fast we are.
haha.


Ini baru lah picca Blueberry muffin yang dah siap utk dimakan.
Nyum2.



Tak puas lagi menaip, petang tadi aku lepak main badminton dgn Adik (nickname Apis kat umah). Gile kurang asam! aku pass up kat die bola cun je. Yang die pulak asek2 anta bola kiri-kanan. Eh tak macam penat pulak aku kan kejar bola tuh. haha.

Dah tuh, nampak Ayep (adik form4 pulak) tengah sibuk2 nak kuar rumah. Aku dok ngendeng nak naik moto same. hahahaha. takpe2 ngn muhrim. kih2. masak r melayan aku yang mengom neh. Aku bawak. wohoooo gile tak reti, kekok nak mati. Die pon cam cuak2, tak berani biar aku bwk moto sorang2, sekali die pon lepak dok blkg aku atau name lain yg lagi sedap: aku bwk die la. hahaha. serius, cuak gile. aku asek2 la kan nak break moto tu gune kaki. adik aku pesan, takya ar gatal2 kaki tu. Simpan sudaa.. bahek la Ayep.. along serius cuak nih. ekeke.

Last2 ok je aku bwk. Tp main gear sampai gear 2 je la.. wakaka :P

Adek second aku plak, Angah asek la lampi hari ni.. Ape ke mentang2 la da setel satu exam yang penting tuh, ko teros lampi ek? haha.

ini la die.. dah lepak dok umah.. seronot bangat.. hoho. ending ape ni aku tak reti dow nk ending ape. Sekian, trima kaseeyyyyy~~ =D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...